Tuesday, August 4, 2015

BEDTIME STORIES BY SAMPAH~DARINERAKA

~ SEBELUM AKU MEREPEK PANJANG KITA LAYAN SAT LAGU NI ~

Whoever appeals to the law against his fellow man is either a fool
Or a coward
Whoever cannot take care of himself without that law is both
For a wounded man will shall say to his assailant
"If I live, I will kill you. If I die, you are forgiven"
Such is the rule of honor


KISAH MEREPEK YANG TAK AKAN AKU LUPA SAMPAI BILA BILA BAB (LAMPU)

INI ADALAH LAMPU

Kalau kita perati betui betui tiang lampu yg ada kt tepi jalan rumah kita tu dari aku bukak mata kenai dunia sampai dah dekat 4 SERIES ni masih lagi kat situ kan ....tapi apa sebenaq nya yang kita nampak..BILA kita nak nampak BILA nak SEDAQ nak tunggu sampai 4 SERIES jugak ka.....ok aku kongsi sikit apa yang aku dapat belajaq tah dari mana aku belajaq pun tataw pasai tadak guru pun....

Bila kita berjalan ke ARAH LAMPU jalan yg yang terpacak megah siap bagi CAHAYA untuk kita, bila kita pandang belakang BAYANG BAYANG akan follow kita KAN??? 

HEBAT SUNGGUH KEHEBATAN MAHA PENCIPTA SELURUH ALAM bukan nya MAKHLUK yang bernama NAJIB mahupun AHMAD MASLAN....depa tu MAKHLUK jugak macam AKU dan HANGPA jugak.


Apa yang aku cuba nak sampaikan MAKIN hampir kita ke ARAH LAMPU tu tadi secara OTOMATIK nya BAYANG-BAYANG kita akan FOLLOW kita. HAH!!! tak PERCAYA CUBA TRY TEST la TENGOK. sekiranya kita ke ARAH BAYANG-BAYANG tu pula makin JAUHlah kita pada CAHAYA LAMPU tadi.

CAHAYA LAMPU itulah JALAN MENUJU KALIMAH LAILAHAILLAH
BAYANG-BAYANG itulah JALAN DUNIA
Hangpa pilih la jalan mana hangpa nak pi na.

Siapa kata bila kita dekat kan diri kita pada yang ESA maka putus lah buat kita DUNIA maka ORANG ITU salah sama sekali....PASAIPA aku kata ORANG ITU....PASAI ORANG ITU adalah aku SAMPAHDARINERAKA ....aku TAK KATA SESIAPA aku MENGATA diri AKU SENDIRI ....TAPI PASAI NAJIB & AHMAD MASLAN tadi tu TERANG lagi NYATA TAK PAYAH pakai TORCHLIGHT suluh dah terang lagi NYATA.

AKU LA YANG BODO tu AKU BERTUHAN KAN DUIT..BANGGA DAN SOMBONG, MERASA DIRI HEBAT!..tak sangka ALLAH YG LAGI HEBAT masih sayang aku lagi yang pernah MURTAD, pernah minum HOLLY WATER ..konon dah jadi pengikut Ku Klux Klan pastu terikut plak mazhab ANTI-CHRIST ni nak habaq zaman muda remaja aku la KONONNYA nak buat TERRER tak puas lagi pi plak cari siap buat UTUSAN SURAT BERDARAH mintak SATANIC BIBLE kat Church of Satan.....abis semua panggil aku dulu dengan nama KAPIAQ. sampai la di ISLAM kan balik bila mak pak aku dah taw. Aku cabar aku hina DIA tapi dia masih pilih dan sayang jugak kat aku yang JAHIL dan CUKUP kot tak perlulah aku bukak AIB aku sendiri dgn JALAN mana yang dah aku PILIH sebelum ni....tu la dulu suka sangat nyanyi dari zikir...suka gila sampai lani kot lirik LAMB OF GOD ..hat ni hangpa pikiaq sendiri nya pasai tu bukan motif aku pun.

Pray for blood,
Pray for the cleansing,
Pray for the flood,
Pray for the end of this nightmare.
This lie of a life can as quickly as it came dissolve.
We seek only reprieve and welcome the darkness.
The myth of a meaning so lost and forgotten (forgotten).

Take hold of my hand,
For you are no longer alone.
Walk with me in hell.


Aku cuma nak berkongsi dan mana la taw kot hangpa lalu cerita yang sama cam aku ni kan....JALAN kita ADALAH sama ke ARAH yang SAMA yang BEZA cuma script, storyboard, pementasan dan siapa watak-watak simpanan dalam KISAH HAKIKAT INSAN - PERJANJIAN PERTAMA ROH KEPADA PENGHULU KERAJAAN SELURUH ALAM

“Maka apabila telah Kusempurnakan kejadiannya dan kutiupkan kepadanya ruhKu; maka hendaklah kamu (malaikat dan syaitan) tersungkur dengan bersujud kepadanya (manusia)” (QS Shaad [38]:72 ) . 

Kalam Allah surah Assad, ayat 72, Allah perintahkan malaikat dan syaitan untuk sujud kepada manusia. Nabi Adam

Dan (ingatlah wahai Muhammad) ketika Tuhanmu mengeluarkan zuriat anak-anak Adam (turun-temurun) dari (tulang) belakang mereka, dan Ia jadikan mereka saksi terhadap diri mereka sendiri, (sambil Ia bertanya dengan firmanNya): "Bukankah Aku tuhan kamu?" Mereka semua menjawab: "Benar (Engkaulah Tuhan kami), kami menjadi saksi". Yang demikian supaya kamu tidak berkata pada hari kiamat kelak: "Sesungguhnya kami adalah lalai (tidak diberi peringatan) tentang (hakikat tauhid) ini".
(Al-A'raaf 7:172)

Siapa yang mengejar kebendaan dan kemewahan dunia dia lah orang yang rugi SEBAB dia PIKIAQ dia dah NAMPAK tapi sebenaq nya dia masih tak nampak2.

YA RAHMAN YA RAHIM ...Aku terima segala yang engkau aturkan kerana aku tahu aku adalah SampahDarineraka MU yang tidak layak ke SYURGA walaupun aku mahu KAU DAN AKU TAHU dan aku MALU serta TIDAK LAYAK terima keampuanan dariMU. Ampunkan IBUBAPAku, Seluruh Ummat RASUL ku, Sahabat sahabatku dan seluruh Ahli keluargaku YA ROB . Mohon HIDAYAH dariMU buat seluruh ALAM.

Aku yang masih tak dapat dapat lagi PHD dalam pengajian ILMU AGAMA ISLAM, makin banyak belajaq terasa makin bodoh dan hina lagi bila nampak akan KEHEBATAN dan KEBIJAKSANAAN MU.

HangPa plak jangan dok rasa pelik AKU dakwah dan berpesan pada diri sendiri sambil tengah buat kajian PASAI lampu kat rumah aku TERBAKAQ ja pun.

Bila Lihat Keburukan Orang ALLAH nak habaq itulah Keburukan Kita Sebenaq NYA.

No comments:

Post a Comment